sunnuntai 8. lokakuuta 2017

Sadepäiviä ja kirjamessut joihin en osallistunut

Turun kirjamessut tuli ja meni, mutta minä en osallistunut niihin. Ohjelma näytti mielenkiintoiselta, mutta heräsin ajatukseen liian myöhään. Tässä kuussa on ollut vähän ylimääräisiä menoja ja olin juuri päättänyt kiristää budjettia. Stingin konserttikin kiinnosti, mutta olisi ollut vielä kalliimpi keikka kuin Turkuun meneminen. Hetken harkitsin jopa sitä, että hyppäisin lauantaina aamukuudelta junaan ja olisin messuilla yhden päivän, mutta työviikon jälkeen se oli jo ajatuksenakin tuhoon tuomittu. Sen sijaan heräsin lauantaina kasin maissa ja aika lailla pelasin koko päivän. Oli hauskaa ja tuli tarpeeseen. Aina on onneksi ensi vuosi. Pienellä suunnittelulla voisin olla Turussa pari yötä ja osallistua messuihin rauhassa.

Kirjoittamisen suhteen viikko on ollut ihan ok. Ei mikään huippuhyvä, mutta on niitä huonompiakin ollut. Enimmäkseen olen kirjoittanut raakatekstiä, koska työpäivän jälkeen se vielä jotenkin onnistuu. Editoiminen ei niinkään. Sitä olen tehnyt enimmäkseen aamulla niin päivinä kun olen iltavuorossa. En ole vieläkään testannut tee-kauppaa tai Richardinkadun kirjastoa kirjoittamismielessä. Viime tiistaina oli treffit kirjastoon, mutta sateisen päivän jälkeen en halunnut mitään yhtä paljon kuin mennä kotiin ja vetää lämpimät villasukat jalkaan. Joten peruin treffit ja tein juuri niin. 

Tänäänkin oli sadepäivä. Illasta onneksi taukosi hetkeksi ja pääsin livahtamaan lenkille. Ensimmäinen juoksulenkki puoleentoista kuukauteen. Oli ihana olla jälleen liikkeellä. Lonkka ei jostain syystä tykännyt lenkistä, mutta se oli silti sen arvoista.