tiistai 21. huhtikuuta 2015

Intohimo

Poeettista oikeudenmukaisuutta blogissa puhuttiin blokeista. Vaarnan ja B.N:n kommentit intohimon puuttumisesta tekstiin, upposivat minuun. Olin juuri viime viikonloppuna jutellut mieheni kanssa vähän samasta aiheesta, eli siitä mikä A:ssa oli niin vaikeaa. Ja ongelman ydin oli se, että A henkilönä ei sytytä minua. Pidän A:sta älyllisellä tasolla, hän on hyvä ja järkevä hahmo, mutta se intohimo. En ole koskaan kokeneet sitä A:n kanssa. Ne kaksi tarinaa missä A on mukana, niissä ei ole mitään vikaa. Niihin intohimoa löytyy, mutta päähenkilön suhteen se puuttui.

Haluan vieläkin kirjoittaa ne kaksi tarinaa missä A on, mutta ensin minun pitää muokata A:ta sellaiseksi, että hän saa minut syttymään. Se että juoni on hyvä, ei riitä. Olen jo pyörittänyt mielessä kaikenlaisia skenaarioita uudesta A:sta sekä siitä miten muutokset vaikuttaisivat tarinaan. Ne eivät tule vaikuttamaan perusjuoneen, mutta lähestymistapaan kylläkin. Onneksi tämän asian kanssa ei ole mitään kiirettä. A ehtii muuttua vielä monen monta kertaa, ennen kun olen siinä pisteessä että voisin alkaa työstämään projektia pidemmälle.

E:n kanssa on ollut alusta lähtien aivan erilaista. E on ihmisenä aika kusipää, mutta ehkäpä juuri se epätäydellisyys saakin minut innostumaan hänestä.