perjantai 2. lokakuuta 2015

11/17 + 1

Editoinnin edetessä loppupään luvut ovat kokeneet pientä liikehdintää. Olen poistanut ja lisännyt kohtauksia, irrotellut niitä ja siirrellyt uusiin paikkoihin. Editoitavia lukuja on siis vielä seitsemän jäljellä, koska yksi luku jakautui kahtia. Täysin uusia lukuja on syntynyt kolme, mutta ne kirjoitan kun tämä kierros on ohi. Viikonloppuna pitää tehdä paljon ei kirjoittamiseen liittyviä asioita, joten en tiedä miten paljon ehdin työstää E:tä. Voisin yrittää kuitenkin ottaa ensi viikon tavoitteeksi saada seuraavat kolme lukua siihen pisteeseen, että voin tulostaa ne ja jatkaa editointia paperilla.

Viime viikonloppuna laitoin itseni Norman varaujonoon. Jonossa oli ennen minua reilusti yli tuhat ihmistä, silti puolet vähemmän kuin Valtosen kirjassa aikoinaan. Pitkästä aikaa minua on alkanut taas kiinnostamaan Oksasen tuotanto. Pidin todella paljon Staalinin lehmistä, tuskin yhtään Baby Janesta, puolet Puhdistuksesta oli mielenkiintoista ja kyyhkysiä en ole lukenut koska se ei aiheena oikein kiinnosta. Norma sen sijaan tuntuu mielenkiintoiselta, pidän myös kannesta se on jotenkin hyvin kaunis ja ihanan värinen. 

Nano lähestyy pikkuhiljaa. Olen osallistunut Nanoon kahdesti ja huomasin kyllä että se ei ole ihan minun juttu. Minä olen enemmän tällainen hidastempoinen kirjoittaja. Olen kuitenkin miettinyt nanoa siinä mielessä, että alkaisin työstää sen aikana E:n menneisyyden osuuksia. Luku per päivä käsinkirjoitettua tekstiä. Tekstin pituus tulee vaihtelemaan hurjasti, mutta pituus ei olekaan se mitä ajan takaa, vaan sen luvun ydin. Olis aika hienoa, jos minulla olisi joulukuun ensimmäisenä päivänä tämän menneisyys-osuuden runko valmiina.