sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

22/50 - Kirja, joka tapahtuu paikassa, jossa olet aina halunnut käydä

 

Tämä kirja liittyy löyhästi haasteeseen. Se sijoittuu suurimmaksi osaksi New Yorkiin, vähän myös helsinkiin ja Oulunseudulle. Olen käynyt New Yorkissa, muta voisin mennä sinne toiste. En ostanut sieltä muuta kuin kirjoja. 

Tykkään Pulkkisen tavasta kirjoittaa, mutta tarina ei nyt oikein napannut. Raja kiinnostaa ja mietin että voisin lukea sen jossain vaiheessa. 

perjantai 24. heinäkuuta 2015

Nihkeää

Keskiviikon jälkeen kirjoittaminen on ollut todella nihkeää. Eilen olin sosiaalinen ja kun pääsin kotiin olin liian poikki saadakseni mitään järkevää aikaiseksi. Yritin kirjoittaa, muttei siitä tullut mitään. Tänään sain kirjoitettua luvun 21 raakaversion loppuun ja siirsin koneelle. Kahden päivän kirjoittamissaldo on 435 (häpeällisen huonoa) sanaa käsin kirjoitettua tekstiä. Säälittävää, mutta ainakin minulla on nyt jotain mitä työstää huomenna aamupalan jälkeen.

Luovuin Perijöistä. Selvisin sivulle 44 ja sen jälkeen en pystynyt lukemaan enää sanakaan. Nyt luen Leppoisa opas huusholliin kirjaa. Saan sen varmaan tänään loppuun ja voisin sitten aloittaa Pulkkisen vieraan. Olen halunnut lukea Pulkkista jo pidemmän aikaa, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi. Nyt korjaan tämän epäkohdan.

keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Tyhjä

Näyttää vähän siltä, että minä ja Hämeen-Anttilan Perijät ei olla ihan yhteensopivia. Olen lukenut vähän päälle kolmekymmentä sivua ja jokainen sivu on ollut aika tuskasta . Mikään ei nappaa, tai ei ole toistaiseksi napannut. Ajattelin sinnitellä edes sen sata sivua, ennen kun annan periksi.

Tänään kävin Kaisassa kirjoittamassa. Jaksoin neljä tuntia. Olin aamusta kaksi tuntia, sitten kävin lounaalla ja sitten jatkoin vielä pari tuntia.

Nyt olen ihan tyhjä. En jaksa kirjoittaa, enkä edes lukea. Yritin kumpaakin mutta ei siitä tullut mitään. Nyt katson Scrivener Bootcampia youtubesta ja kirjoitan tätä. Juon myös valkosipuliteetä koska aamulla satoi ja kun palasin lounaalta olin ihan jäässä. Ei tullut mieleenkään aamulla, että heinäkuussa kannattaa ottaa hanskat ja kaulaliinaa mukaan, vaikka tänään niille olisi ollut tarvetta.

Vaikka olen nyt ihan hyödytön, kirjoituspäivä Kaisassa oli ihana. Jos saisin näitä edes kaksi per. viikko loman aikana E tulee olemaan tosi hyvässä kuosissa kun syyskuussa alkaa työt ja koulu ja arki ja kaikki muukin.

Tämä Scrivener Bootcamp on ihan kiva, vaikkakin turhan hidastempoinen. 


21/50 - Kirja, jossa on yli 500 sivua