torstai 15. helmikuuta 2018

E:stä ja vähän muustakin

Muutama viikko sitten tapasin taas sen saman kustantajan edustajan kuin noin vuotta aikaisemmin. Ei tullut sopparia, mutta lisää ja tarkempaa palautetta sekä uusi deadline joka on elokuussa. Tällä kertaa työstän enemmän rakennetta ja kerrontaa kuin itse sisältöä, vaikka työstän minä sitäkin. Tiettyyn pisteeseen asti editoiminen on ihan suoraviivaista, mutta loppua kohden vaikeutuu. Pitää poistaa ja lisätä uutta, pitää viilata sitä yhtä ongelmaa jonka ratkaisuun en ole vieläkään täysin tyytyväinen. Kaiken tämän lisäksi pitäisi saada vielä sata sivua pois (nyt 450). Onneksi tämä sadan sivun poisto ei ole mikään dealbreaker. Saa nähdä miten tässä onnistun.

Kellotorni on nyt tekstinsiirtovaiheessa ja suunta on kirjoitusvihosta koneelle. Tässä ei ole tavallaan mitään deadlinea koska niin kauan, kun editoin E:tä en pysty editoimaan tai kirjoittamaan mitään muuta. Tämä mitä nyt teen Kellotornin kanssa on puhdasta naputtelutyötä. Enimmäkseen olen tehnyt sitä öisin kun olen ensin mennyt nukkumaan ja todennut, ettei tästä tule mitään. Sitten kun nousee hetkeksi ja naputtelee pari sivua koneelle niin se on yleensä tarpeeksi. Parasta unilääkettä ikinä!

Muuta? No odotan lomaa johon on vielä muutama viikko. Ei olla menossa minnekään (tai no ikeaan), eikä ole mitään suunnitelmia (paitsi parit treffit). Minulla on se huono tapa, että kun olen lomalla, niin sitten yhtäkkiä olen sopinut jonkun menon jokaiselle päivälle. Nyt yritän olla sopimatta.

Olen myöskin aloittanut uuden haasteen: älä varaa yhtään kirjaa ennen kuin entiset varaukset on luettu -haaste. Vähän tuli takapakkia haasteen kolmantena päivänä kun tein varauksen yhteen sarjakuvaan, mutta poistin samalla yhden toisen varauksen joten lopputulos oli plus miinus nolla, eli siis en ole vielä epäonnistunut (selityksiä selityksiä, tätähän kaikki nistit harrastaa).