perjantai 7. lokakuuta 2016

Vapaus?

E lähti eilen maailmalle. Korjaukset ja lukeminen edisty nopeammin kuin olin arvioinut ja eilen se sit meni. Ennen kuin aloitin viimeisen lukukierroksen olin aivan kypsänä tekstiin. Ajattelin aluksi etten lue ensimmäistä lukua koska olen lukenut sen jo niin monta kertaa, mutta sitten muistin että muutin sitä aika lailla, kun siivosin sivuhenkilöitä sieltä pois. Kuitenkin, kun vihdoin lähdin lukemaan teksti vei mukanaan. Olin aivan innoissani ja kun tiistai aamuna piti irrottautua koneen ääreltä ja lähteä töihin, minulla oli pitkästä aikaan oikein kunnon ”en halua lähteä töihin” -fiilis. Oli todella vaikeaa pakottaa itsensä ulos ja pysäkille. Olisin mieluummin jäänyt kotiin lukemaan. Onneksi töissä on ollut niin kiirettä, että siellä ei ole aikaa haaveilla.

Tekstiin jäi kaksi [tähän parempi vaihto] ja kaksi [tähän parempi vastaus] -merkintää. Mutta muuten en enää osannut tehdä sille mitään. Varsinkin noita [tähän parempi vastaus] kohtia olen yrittänyt ratkoa jo monta viikkoa, mutta kun ei ne ole nyt tullakseen.

Tänään voisin lukea loppuun Waltarin ”Aiotko kirjailijaksi?” ja sitten voin pyhittää aikani Joël Dickerin uusimmalle :)