perjantai 18. lokakuuta 2019

Hissipuhe

Jos kuuntelee yhdysvaltalaisia kirjoittamispodcasteja, niin ei voi olla törmäämättä hisspipuheeseen (elevator pitch). Melkein jokaisessa podcastissa toitotetaan, kuinka tärkeää on pystyä kertomaan tarinastaan 30 sekunnissa. Olen miettinyt E:n hissipuhetta vuosia ja se on aina tuntunut tosi vaikealta. No jossain vaiheessa päädyin sellaiseen kuin: perhesalaisuuksia ja murhamysteeri.
 
No viime viikolla olin tilanteessa, missä minulta kysyttiin E:n juonesta enkä siinä vaiheessa muistanut enää mitään mistään hisseistä vaan aloitin selittämisen sanoilla: No siinä on yks tyyppi joka…

Sain alkuviikosta E:n takaisin ja eilen aloitin kommenttien läpikäymisen. Vaikka mukana on ollut muutama isompi ehdotus (parin kohtauksen yhdistäminen ja muutaman siirtäminen), niin toistaiseksi se on tuntunut ihan kevyeltä hommalta (kesän kommentteihin verrattuna). Olen nyt käynyt läpi ensimmäisen kolmanneksen. Teen hommaa samalla taktiikalla kuin kesällä eli käyn jokaisen kommentin läpi ja joko korjaan sen heti tai otan ylös ja siirrän myöhemmäksi. Deadlineen on kolme viikkoa ja toistaiseksi olo on ihan toiveikas. Tämän viikon tavoite on käydä kässäri kertaalleen läpi ja sitten ainakin tietää, millainen urakka on edessä.

Tänään oli kotipäivä, koska olin sairaana. Enimmäkseen olen vain maannut ja lukenut, mutta myös siivoillut ja pessyt pyykkiä. Aamulla jaksoin jopa editoida, että jotain hyvää tässäkin taudissa. Toivottavasti tauti taittuu viikonloppuna sillä ensi viikolla ei haluaisi millään olla sairaana. Minulla on ma-to jokaisena päivänä joko ryhmä jota vedän tai tilaisuus missä säädän. Minkä lisäksi perjantaina olen vapaalla kirjamessujen takia. Tarkoitus on mennä kahtena päivänä eli perjantaina ja lauantaina. 

Tällä viikolla säädin myös kotisivuja. Lisäsin kirjan kannen ja esittelyn ja nyt sieltä puuttuu ainoastaan se ensimmäinen postaus. Tekisi mieli sanoa, että eihän tässä ole onneksi mitään kiirettä, mutta oikeastihan tässä ei ole kauheasti enää aikaa.