sunnuntai 5. maaliskuuta 2017

Liikaa pakkasta

Tänään heräsin kuudelta jotta olisin päässyt lenkille, mutta ulkona on liikaa pakkasta. Minulla on ihan mainiot fleecellä vuoratut ulkoiluhousut, mutta takki on liian kevyt. Se on ihan riittävä jos pakkasta on vain pari astetta, mutta kahdeksan on liikaa. Aamulenkki vaihtui kirjoittamiseen ja juoksemisen sijaan käyn myöhemmin pitkällä kävelyllä. Kävellessä voin vetää päälle paksumman takin jolla juokseminen ei onnistu. Se on taas siihen hommaan liian raskas ja kuuma. Topatut juoksuhousut olivat tämän vuoden suuri hankinta. Metsästin niitä ihan törkeän pitkään ja ne mihin päädyin maksoivat enemmän kuin olin suunnitellut. Päädyin niihin koska ne oli parhaat mitä olin löytänyt ja siinä vaiheessa olin kyllästynyt etsimään. Ehkä löydän ensi vuonna sen sopivan takin. Vihaan vaatekaupoissa pyörimistä ja housujen metsästys kulutti tämän vuoden shoppailukiintiön.

Olen huomannut, että olen juoksijana ja kirjoittajana aivan samanlainen. Kumpikin sujuu parhaiten heti aamusta eikä vauhti huimaa.

Nyt kun en mennyt lenkille sain kirjoitettua loppuun viidennen luvun. Se on tosi ruma ja kauhea, mutta tärkeintä on, että se on olemassa. Editoin sitä sitten ensi kierroksella. Tällä kierroksella tavoitteena on pikemminkin saada tarina kasaan ja luvut paikoilleen. Tänään voisin vielä kirjoitella luvun kuusi raakatekstiä ja lukea Autereen kirja loppuun.