maanantai 3. kesäkuuta 2019

Kaapista


On ollut hirveän vapauttavaa kirjoittaa tätä blogia nimettömänä. Kaikessa on jotenkin heti vakavampi sävy, kun joutuu esiintymään omalla nimellä. Muistelen, että jossain vaiheessa kirjoittelin blogiin, että jos joskus julkaisen, ottaisin kirjailijanimen käyttöön. Tästä pohdinnasta on kuitenkin vuosia ja mielikin on muuttunut pariin otteeseen. Nyt olen ihan sillä kannalla, että julkaisen omalla nimellä. 

Tämä päätös sai viime keskiviikkona enemmän painoa, kun varasin itselleni domainin kirjailijasivuja varten. Ihan vain oma nimi ja fi-pääte. Päätin tämän jo syksyllä, että sitten kun allekirjoitan sopparin varaan myös domainin. Tietenkin sen olisi voinut tehdä jo aikaisemmin, mutta taustalla oli sama ajatus, että kaikenlaista voi tapahtua ennen sopparia ja jos ei tämä menekään läpi niin mitä mä sitten teen domainilla? 

Sivu ei ole vielä aktivoitunut eikä siellä tule olemaankaan mitään vielä vähään aikaan. Ehkä sitten elokuussa, kun luovutan kässärin käsistä ja on taas aikaa ajatella muutakin kuin editointia. Sitten voi miettiä kaikenlaista hauskaa, kuten sivun layouttia ja sitä haluanko wordpressin vai Joomlan (ensimmäistä olen käyttänyt aikaisemmin ja toista en, joten jos jollakin on kokemuksia Joomlasta, saa laittaa viestiä). 

Sekin vähän lohduttaa tässä ulostulossa, että täysin tuntemattomille ei tarvitse tässä esittäytyä. Tätä blogia ei lue kovin moni ihminen ja niiden joukkoon mahtuu sellaisia, jotka tietävät jo kuka olen. On muutama, joiden kanssa ollaan joko tavattu tai viestitelty kasvokkain ja sitten ne pari muuta jotka seuraavat minua jo instagramissa ja en usko, että se on vaatinut kovin paljon ponnistelua arvata kuka olen, kun sama kissa vilahtaa kummassakin paikassa :)

Tietenkin on sitten kaikki ne muut ihmiset joille julkaiseminen tulee yllätyksenä esim työkaverit, sukulaiset ja muut ihmiset joihin olen huono pitämään yhteyttä.

Syksyyn asti pyörin täällä kuitenkin nimimerkin takana. Ainakin siihen asti, että katalogi on ulkona.