tiistai 2. heinäkuuta 2019

Tavoitteita


Hassua miten minun on vaikea työstää mitään, jos minulla ei ole tarkkaa tavoitetta. Se ei riitä, että tiedän deadlinen olevan elokuun alussa. Jotenkin tästä sinne on aivan liian lyhyt aika ja se, että minulla on vain epämääräinen 105 kohdan lista ei auta hahmottamaan edistystä. Tänään sitten keksin, että voisin ottaa viikon tavoitteeksi sen, että olen yliviivannut 50 kohtaa listalta. Tällä hetkellä yliviivattuja kohtia on 27, eli alle puolet enää jäljellä! Ei minulla ole hajuakaan, pystynkö saavuttamaan tämän tavoitteen koska nämä kohdat eivät ole tasavertaisia. On sellaisia, jotka vaativat lisäystä/säätöä useampaan kohtaan ja sitten niitä, jotka liittyvät yhteen pieneen asiaan. Mutta onpas jotain mihin tähdätä.

Tänään tein myös jotain muuta ennenkuulumatonta, eli editoin työpäivän jälkeen. Päätin, että on vaan pakko yrittää, ettei päällimmäinen tunne ole se, etten ole tehnyt tarpeeksi. Viime viikonloppu ei ollut kauhean tehokas editointia ajatellen. Lauantaina en editoinut yhtään, sunnuntaina editoin vähän, mutta kumpikin päivä meni pääsääntöisesti äidin matkajärjestelyjen hoitamisessa (samoin kuin sitä edellinenkin viikonloppu). Mutta tällaista se on, kun on iäkkäät vanhemmat. No nyt on äiti turvallisesti reissussa ja yhtä siivouskeikkaa lukuun ottamatta minulla ei pitäisi olla mitään menoja yhtenäkään viikonloppuna nyt heinäkuun aikana. 

Huomenna herätys soi taas viideltä ja toivottavasti jaksan editoida myös työpäivän jälkeen.  

Lukuhoukka kirjoitti juuri omasta Ihanan kamalasta vaiheestaan, mutta täältä kaukaa katsottuna se kyllä kuulosti vaan Ihanalta ihanalta vaiheelta :)